Lávka přes R1

Banská Bystrica, Slovensko
Realizace 2022
Jsme autory koncepce lávky i všech následujících stupňů projektové dokumentace pro povolení stavby (DÚR, DSP) a dokumentace pro realizaci stavby (DRS). Pro zhotovitele jsme zpracovali i detailní realizační dokumentaci (DVP).

Lávka propojuje území rozdělené rychlostní komunikací R1. Komplikované podmínky s mnoha omezeními vedly k návrhu visuté ocelové konstrukce se skloněným pylonem a jednostranným zavěšením. Nosnou konstrukci tvoří dvojkomorový ocelový nosník konstantní výšky 0,75 m. Nosná lana typu FLC jsou kotvena do pylonu proměnného kruhového průřezu; jednostranné namáhání pylonu vyžadovalo kotvení přes závěsná táhla pro stabilitu. Rampové části lávky jsou podepřeny ocelovými kyvnými stojkami. Konstrukce je vetknuta do obou koncových opěr bez ložisek a dilatačních závěrů. Osvětlení lávky je umístěno v zábradlí; část pochůzích ploch je nasvícena pylonem a nosnými lany. Dva tlumiče kmitů v komoře mostovky zajišťují komfort.

Technická data:
Typ konstrukce
ocelová visutá dvoukomorová konstrukce
Délka mostu
203,95 m
Rozpětí
13,06 + 24,69 + 22,90 + 76,30 + 22,26 + 24,69 + 13,06 m
Volná šířka
3,00 – 3,50 m
Foto:
Matej Hakár